Ошибка P0700 и U0101 - кто сталкивался?

Обсуждаем все, что заставляет автомобиль двигаться.
Zibba

Ошибка P0700 и U0101 - кто сталкивался?

Сообщение Zibba »

Доброго дня, ребята.

Произошло следующее. Во время движения на перекрестке загорелась гирлянда на щитке приборов. Встал! Вожу с собой сканер и он выдал ошибку P0700 (электронный блок управления АКПП, запрос индикатора неисправности) и сопутствующую ей ошибку U0101 (потеря связи с блоком управления АКПП).

Селектор переключался во все режимы, но в режиме Drive не происходит переключения на повышенную передачу. Добрался до дома типа на первой передаче. Спустя пару часов завел, прокатился, все в норме.

https://media.gm.com/content/Pages/news ... 349701.jpgКоробка 6L80, блок управления АКПП внутри. Может ли связь с блоком потеряться где-то до коробки (вдруг проблема в проводке). Или же шанс на это призрачен и надо лезть снимать-вскрывать АКПП? Никто не сталкивался?

Аватара пользователя
rewers22
Опытный
Опытный
Сообщения: 1112
Зарегистрирован: 24 авг 2015 22:19
Автомобиль: Cadillac Escalade 11\Cadillac CTS 09\Cadillac SRX 07
Откуда: Москва , центр
Контактная информация:

Сообщение rewers22 »

Надо теперь взять более серьезный сканер и почитать им ошибки. Просто P0700 - это общая ошибка по АКПП, она не дает представления, что там внутри случилось. Ошибка U0101 всего лишь говорит, что связь с TCM нарушена.
Ремонтирую GM очень много лет! http://kkk-service.ru/kontakti.php
Решаем любые проблемы по электрике и электронике (тюнинг электроники).
+7 (903) 753-57-19 Сергей

technick

Re: Ошибка P0700 и U0101 - кто сталкивался?

Сообщение technick »

Zibba писал(а):Доброго дня, ребята.

Произошло следующее. Во время движения на перекрестке загорелась гирлянда на щитке приборов. Встал! Вожу с собой сканер и он выдал ошибку P0700 (электронный блок управления АКПП, запрос индикатора неисправности) и сопутствующую ей ошибку U0101 (потеря связи с блоком управления АКПП).

Селектор переключался во все режимы, но в режиме Drive не происходит переключения на повышенную передачу. Добрался до дома типа на первой передаче. Спустя пару часов завел, прокатился, все в норме.

https://media.gm.com/content/Pages/news ... 349701.jpgКоробка 6L80, блок управления АКПП внутри. Может ли связь с блоком потеряться где-то до коробки (вдруг проблема в проводке). Или же шанс на это призрачен и надо лезть снимать-вскрывать АКПП? Никто не сталкивался?
Код Р0700 означает, что блок управления двигателем получил сообщение от АКПП о каких-то проблемах...

U0101 говорит о потере связи с блоком АКПП, что подтверждается пропаданием индикации селектора. Проблема скорей всего проводочная - процентов на 90%...

Метод поиска один - это визуальный осмотр и промер как-шины. Таких машин переделал кучу, так что не торопитесь лезть в блок, вряд ли дело в нем.

Zibba

Сообщение Zibba »

Огромное спасибо, Андрей!
Буду пытаться искать. О результатах отпишусь!

cold7777
Интересующийся
Интересующийся
Сообщения: 16
Зарегистрирован: 24 фев 2015 22:15
Автомобиль: Cadillac Escalade ESV 2007

Сообщение cold7777 »

Тоже ерунда! P2715 и P0700 - какие мысли?

technick

Re:

Сообщение technick »

cold7777 писал(а):(...) какие мысли?
О бабах... :D

cold7777
Интересующийся
Интересующийся
Сообщения: 16
Зарегистрирован: 24 фев 2015 22:15
Автомобиль: Cadillac Escalade ESV 2007

Сообщение cold7777 »

К бабам доехать нужно! А тут ошибки...

Аватара пользователя
rewers22
Опытный
Опытный
Сообщения: 1112
Зарегистрирован: 24 авг 2015 22:19
Автомобиль: Cadillac Escalade 11\Cadillac CTS 09\Cadillac SRX 07
Откуда: Москва , центр
Контактная информация:

Сообщение rewers22 »

Ну 2715 - это жалобы на работу соленоида 4 ...точнее не так, соленоид 4 подает и перекрывает давление на муфту сцепления 2-6 (clutch 2-6). Это контролируется с помощью калькулирования передаточного числа на выходе АКПП и сравнения его с действительным.

Если английский читаем, то вот: 2007 Cadillac Truck Escalade AWD V8-6.2L Copyright © 2008
Computers and Control Systems: Diagnostic Trouble Code Tests and Associated Procedures

P2715
DTC P2714 or P2715
Diagnostic Instructions
^ Perform the Diagnostic System Check - Vehicle prior to using this diagnostic procedure.
^ Review Strategy Based Diagnosis for an overview of the diagnostic approach.
^ Diagnostic Procedure Instructions provides an overview of each diagnostic category.
DTC Descriptors
DTC P2714
Clutch Pressure Control (PC) Solenoid 4 - Stuck Off
DTC P2715
Clutch Pressure Control (PC) Solenoid 4 - Stuck On
Circuit/System Description
The clutch pressure control (PC) solenoid 4 is part of the control solenoid (w/body and TCM) valve assembly and is not serviced separately. The
clutch PC solenoid 4 flows fluid to the 2-6 clutch when commanded ON and exhausts fluid when commanded OFF. The clutch PC solenoid 4
regulates the transmission fluid pressure to the 2-6 clutch. The TCM calculates gear ratio based on data from the automatic transmission input
speed sensor (ISS) and the output speed sensor (OSS). The TCM compares the known transmission gear ratio to a calculated gear ratio for each
commanded gear.
Conditions for Running the DTC
^ No DTCs P0716 or P0717.
^ No DTCs P0722 or P0723.
^ No DTCs P1825 or P1915.
DTC P2714
^ The transmission input shaft speed is greater than 60 RPM.
^ 2-6 clutch is commanded ON.
DTC P2715
^ The transmission output shaft speed is greater than 200 RPM.
^ 2-6 clutch is commanded OFF.
Conditions for Setting the DTC
DTC P2714
The TCM detects an incorrect on-coming clutch gear ratio, or flare, when the 2-6 clutch is commanded ON for 0.5 seconds and the transmission
input shaft speed is greater than 75 RPM from the anticipated input shaft speed.
DTC P2715
The TCM detects an incorrect off-going clutch gear ratio, or tie-up, when the 2-6 clutch is commanded OFF for 0.5 seconds and the transmission
input shaft speed is greater than 40 RPM from the anticipated input shaft speed.
Action Taken When the DTC Sets
^ DTCs P2714 and P2715 are Type A DTCs.
^ The TCM commands maximum line pressure.
^ The TCM inhibits TCC.
^ The TCM freezes transmission adaptive functions.
Conditions for Clearing the DIC/DTC
DTCs P2714 and P2715 are Type A DTCs.
2007 Cadillac Truck Escalade AWD V8-6.2L Copyright © 2008, ALLDATA 9.90 Page 2
Diagnostic Aids
When attempting to set transmission performance DTCs, observe the Freeze Frame and Failure Records to assist in duplicating the failure
conditions.
Reference Information
Schematic Reference
Automatic Transmission Controls Schematics
Connector End View Reference
^ Automatic Transmission Inline 16-Way Connector End View
^ Automatic Transmission Internal Connector End Views
^ Automatic Transmission Related Connector End Views
DTC Type Reference
^ Diagnostic Trouble Code (DTC) Type Definitions
^ Diagnostic Trouble Code (DTC) List/Type
Electrical Information Reference
^ Circuit Testing
^ Connector Repairs
^ Testing for Intermittent Conditions and Poor Connections
^ Wiring Repairs
Scan Tool Reference
^ Scan Tool Output Controls
^ Scan Tool Data List
^ Scan Tool Data Definitions
Special Tools Required
^ DT-47825 Control Solenoid Test Plate
^ DT-47825-10 Jumper Harness
Circuit/System Verification
1. Perform the Transmission Fluid Checking. See: Transmission and Drivetrain/Automatic Transmission/Transaxle/Testing and
Inspection/Component Tests and General Diagnostics/6L50/6L80/6L90 - Automatic Transmission/Transmission Fluid Checking
2. Turn ON the ignition, with the engine OFF.
Important: Before clearing the DTC, use the scan tool in order to record the Freeze Frame and Failure Records.
3. Record the DTC Freeze Frame and Failure Records.
4. Clear the DTC.
5. Operate the vehicle in drive with the calculated throttle position greater than 15% to obtain 72 km/h (45 mph) and achieve 5th gear.
Perform this maneuver 2 times.
^ If the DTC resets, go to Circuit/System Testing.
Circuit/System Testing
1. Perform the Line Pressure Check. See: Transmission and Drivetrain/Automatic Transmission/Transaxle/Testing and Inspection/Component
Tests and General Diagnostics/6L50/6L80/6L90 - Automatic Transmission/Line Pressure Check
^ If the pressure is out of specification, correct this concern first.
2. Perform the Control Solenoid Valve and Transmission Control Module Assembly Cleaning and retest the DTC as outlined in the
Circuit/System Verification steps. See: Transmission and Drivetrain/Automatic Transmission/Transaxle/Testing and Inspection/Component
Tests and General Diagnostics/6L50/6L80/6L90 - Automatic Transmission/Control Solenoid Valve and Transmission Control Module
Assembly Inspection
^ If the DTC resets, continue on with testing.
3. Perform the Control Solenoid Valve and Transmission Control Module Assembly Inspection. See: Transmission and Drivetrain/Automatic
2007 Cadillac Truck Escalade AWD V8-6.2L Copyright © 2008, ALLDATA 9.90 Page 3
Transmission/Transaxle/Testing and Inspection/Component Tests and General Diagnostics/6L50/6L80/6L90 - Automatic
Transmission/Control Solenoid Valve and Transmission Control Module Assembly Inspection
^ If a concern is found, repair or replace the control solenoid (w/body and TCM) valve assembly.
4. Perform the Control Solenoid Valve and Transmission Control Module Assembly Solenoid Performance Test. See: Transmission and
Drivetrain/Automatic Transmission/Transaxle/Testing and Inspection/Component Tests and General Diagnostics/6L50/6L80/6L90 -
Automatic Transmission/Control Solenoid Valve and Transmission Control Module Assembly Solenoid Performance Test
^ If the solenoid is found to be leaking or stuck closed, replace the control solenoid (w/body and TCM) valve assembly.
5. Inspect the control valve lower body assembly for sticking valves, damage, scored bores, or debris.
^ If a concern if found in the valve body, repair or replace the valve body as necessary.
6. Inspect the 2-6 clutch assembly for damage.
^ If a concern is found in the 2-6 clutch assembly, repair or replace as necessary.
Component Testing
Perform the Control Solenoid Valve and Transmission Control Module Assembly Inspection. See: Transmission and Drivetrain/Automatic
Transmission/Transaxle/Testing and Inspection/Component Tests and General Diagnostics/6L50/6L80/6L90 - Automatic Transmission/Control
Solenoid Valve and Transmission Control Module Assembly Inspection
Repair Instructions
Perform the Diagnostic Repair Verification after completing the diagnostic procedure.
^ Control valve body replacement. Refer to Control Valve Lower Body and Upper Body Replacement.
^ 2-6 clutch assembly repair or replace. Refer to 2-6 Clutch Overhaul (6L80).
^ Control solenoid (w/body and TCM) valve assembly replacement. Refer to Control Module References for replacement, setup, and
programming.
^ Perform the Service Fast Learn Adapts. See: Transmission and Drivetrain/Automatic Transmission/Transaxle/Testing and
Inspection/Component Tests and General Diagnostics/6L50/6L80/6L90 - Automatic Transmission/Service Fast Learn Adapts
Ремонтирую GM очень много лет! http://kkk-service.ru/kontakti.php
Решаем любые проблемы по электрике и электронике (тюнинг электроники).
+7 (903) 753-57-19 Сергей

technick

Re:

Сообщение technick »

cold7777 писал(а):К бабам доехать нужно! а тут ошибки...
Сам код говорит о зависании соленоида 4 в открытом положении, что вызывает сбои в работе трансмиссии. Не факт, что дело в нем, просто в коробке происходит процесс, который имеет природу похожую на то, как если бы он и правда зависал в открытом положении... что приводит к отсутствию давления трансмиссионной жидкости там, где оно должно быть, либо присутствию там, где его быть не должно.

Описание самого кода неисправности указывает на проблемы гидравлики, либо механики:
Clutch Pressure Control (PC) Solenoid 4 – Stuck On – Transmission Hydraulic/Mechanical Performance -
первым делом проверяется состояние и уровень масла, такую проблему может вызвать даже забитый фильтр АКПП, поэтому начинайте отсюда.
Последний раз редактировалось technick 12 фев 2016 19:00, всего редактировалось 3 раза.

cold7777
Интересующийся
Интересующийся
Сообщения: 16
Зарегистрирован: 24 фев 2015 22:15
Автомобиль: Cadillac Escalade ESV 2007

Сообщение cold7777 »

Спасибо огромное за инфу! Масло и фильтр поменял - ничего не помогло. Что посоветуете делать дальше?

Ответить